Kompetensutveckling för hela arbetslaget!
Svåra frågor och själsdödande papper
Gymnasiemagasinets andra nummer tar på olika sätt upp laddade och svåra frågor i klassrummet och vad lärare kan göra när det som sägs i klassrummet krockar med de värden som skolan och lärare ska stå upp för.
Svåra frågor och själsdödande papper
Gymnasiemagasinets andra nummer tar på olika sätt upp laddade och svåra frågor i klassrummet och vad lärare kan göra när det som sägs i klassrummet krockar med de värden som skolan och lärare ska stå upp för.
Filosofen som omfamnar det omätbara
Lärare och rektorer ägnar för mycket tid åt meningslöst pappersarbete. Det menar filosofen Jonna Bornemark som uppmanar till motstånd.
– Gå samman och skapa allianser. Börja med att lägga de mest själsdödande papperen underst i högen.
Jassim hjälper lärare skapa trygghet
Jassim Ahmadi är socionomen som stöttar lärare i att skapa trygghet, arbetsro och en bättre arbetsmiljö.
– Om inte skolan kan hjälpa elever med beteendesvårigheter är risken stor att de hittar bekräftelse i mer destruktiva sammanhang.