Kompetensutveckling för lärare och skolledare
Dra nytta av ny hjärnkunskap!
Dra nytta av ny hjärnkunskap!

”Ingenting skrämmer mig”
Nazister marscherar på gatorna och missnöjespartier blomstrar. För 94-åriga förintelseöverlevande Hédi Fried upprepar sig historien. Men hon låter sig inte skrämmas.
– Jag tycker synd om nazisterna, att de inte förstår vilket samhälle de vill skapa.

Hitta nyttan med koden
Forskaren: ”Låt elever möta programspråket”




Tema: allsidig bedömning
Du som lärare ska bedöma all tillgänglig information vid betygssättning, men vad innebär detta i praktiken? Helena Wallberg guidar dig genom förberedelser, övningar och konkreta exempel.
Ur innehållet:
● Kunskap utifrån styrdokument och forskning
● Metoder för snabba bedömningar i stunden
● Metoder för dokumentation och återkoppling
● Exempel för kollegiala reflektioner
Du som är prenumerant kan läsa snabbguiden här.